22.6.2018
S-ryhmän slow-TV-ilmiö Hihna247 on voittanut pronssileijonan markkinointialan tärkeimmässä, usein markkinoinnin olympialaisiksi kutsutussa Cannes Lionsissa Ranskassa. Hihna247 palkittiin Media-kategoriassa, johon osallistui yli 2 500 työtä ympäri maailmaa. Palkinto on ensimmäinen tämän tason markkinoinnin kansainvälinen tunnustus S-ryhmälle.
– Hihna247 hurmasi tuomariston konseptilla, joka on samaan aikaan sekä yllättävä että meditatiivisen arkinen. Hihna247 on luonut paitsi yhteisöllisiä puheenaiheita sosiaaliseen mediaan ja kahvipöytiin, on se viestinyt myös erittäin tehokkaasti Prismojen laajentuneista aukioloajoista aukioloajoista varsinaisesti puhumatta, SOK:n kanavajohtaja Anne Sassi-Leivonen kertoo.
Kaupan kansainvälistyessä S-ryhmän markkinoinnin kilpailukenttäkin on nykyään globaali. Kuluttajat törmäävät päivittäin kansainvälisiin jätteihin niin kivijalassa kuin verkossa asioidessaan, mikä asettaa myös markkinoinnille aivan uudet vaatimukset.
– Jo Cannes Lionsin shortlistalle pääseminen oli huikea suoritus. Olemme viime vuosina tehneet määrätietoista työtä markkinoinnin parantamiseksi ja kansainvälinen tunnustus on kiitos, josta voimme kaikki olla todella ylpeitä. Palkinto on osoitus siitä, että voimme pärjätä kovassa kansainvälisessä kilpailussa myös markkinoinnin osalta, SOK:n markkinointijohtaja Lauri Toivonen sanoo.
Seuraava Hihna247 nähdään jo tänään juhannusaattona klo 16 alkaen Prisman Facebook-sivujen livelähetyksenä. Lähetyksen rinnalle tehdään tällä kertaa myös spin-off-tuotanto. Laajasalon opiston viestinnän opiskelijat katsovat ja kommentoivat Hihnaa Kaaren Prisman Hihnastudion sohvalta. Opiskelijoiden rentoa ja reaaliaikaista kommentointia voi seurata Youtube-kanavalla https://www.youtube.com/KaupunkiTVmedia.
18.10.2024 | Paikallisia uutisia
16.10.2024 |