Ruokaa verkosta – ostokset kotiovelle


20.2.2019

Itäharjun Prisma ottaa käyttöön Kauppakassin kotiinkuljetuspalvelun ja ostokset on nyt mahdollista saada kotiovelle asti.

Kauppakassi on ruoan verkkokauppa, joka toimii tällä hetkellä Itäharjun Prismassa Turussa ja Myllyn Prismassa Raisiossa. Tähän asti palvelu on toiminut periaatteella, että asiakas noutaa itse netistä tilaamansa ostokset, mutta nyt Itäharjun Prisma ottaa käyttöön myös tuotteiden kotiinkuljetuspalvelun. Kuljetuspalvelu kattaa Turun alueen ja lähiseudun Raisioon, Jäkärlään ja Kaarinaan asti.

– Kotiinkuljetuspalvelua on toivottu kovasti asiakkaiden keskuudessa ja vihdoin saamme sen toteutettua yhteistyössä Postin kanssa, kertoo Prismajohtaja Ville Ämmälä.

Kauppakassi-palvelu toimii siten, että asiakas kerää ostoksensa netissä foodie.fi sivuston kautta ostoskoriin ja valitsee sitten haluamansa toimipaikan, josta ostoksensa noutaa. Ostokset keräillään ja pakataan myymälässä asiakkaalle valmiiksi, hänen haluamaansa noutoaikaan mennessä.

– On tärkeää valita parhaat mahdolliset tuotteet, sellaiset, jotka asiakas itsekin olisi valinnut. Jos kasseihin laitettaisiin huonoa tavaraa, asiakkuus loppuisi nopeasti siihen, Ämmälä sanoo.

 

Noutopalvelun suosio kasvaa tasaiseen tahtiin

Kauppakassi-palvelulla on vakiintunut käyttäjäkuntansa, mutta koko ajan myös uusia käyttäjiä rohkaistuu kokeilemaan palvelua. Erityisesti lapsiperheet kokevat palvelun apuna arjessa, kun ruokaostoksiin kuluvan ajan voi käyttää muuhun elämiseen. Kotiinkuljetuspalvelun myötä mikään ei varsinaisesti muutu, ainoastaan se, että asiakas voi nyt halutessaan valita tuotteille myös kotiinkuljetuksen. Perinteinen noutomyynti on edelleen asiakkaan valittavissa.

– Asiakas valitsee kotiinkuljetukselle aikaikkunan, jolloin olisi valmis vastaanottamaan tilauksensa. Hänen ei tarvitse odotella ostoksiensa saapumista pitkin päivää, vaan hän saa hyvissä ajoin ilmoituksen, jossa kerrotaan puolen tunnin tarkkuudella, milloin lähetys olisi saapumassa hänelle, kertoo Ämmälä.

Nouto- ja kotiinkuljetuspalveluista on tulossa merkittävä osa bisnestä.

– Uskon, että kotiinkuljetuspalvelun myötä tilaus- ja asiakasmäärät jatkavat kasvuaan. Se näkyy sitten vastaavasti positiivisena kasvuna myös henkilöstön työtuntimäärissä, päättää Ämmälä.