Turun Osuuskauppa avaa uuden Emotion-myymälän Kauppakeskus Skanssiin torstaina 6.10.2022 klo 10. Emotion Skanssi on Emotion-ketjun 41. myymälä Suomessa.

– Emotion Skanssi parantaa asiakasomistajiemme palvelutarjontaa itäisessä Turussa ja tuo Sokoksen kauneuden ja hyvinvoinnin parhaat palat pienemmässä koossa asiakkaidemme ulottuville. Myymälässä jokainen asiakas saa aina ajankohtaiset uutuudet, henkilökohtaista ja yksilöllistä palvelua sekä asiantuntevat vinkit kauneudenhoitoon. Ostoksista saa luonnollisesti S-Etukortilla myös Bonusta, kertoo Emotioneista vastaava Sokos-johtaja Sanna-Liisa Byskata Turun Osuuskaupasta.

– Emotion Skanssin valikoimissa on kosmetiikan huippumerkkejä ihonhoitotuotteista, tuoksuihin, meikkeihin, meikkitarvikkeisiin, päivittäiskosmetiikkaan ja terveystuotteisiin. Myös miehille on oma valikoima kosmetiikkatuotteita, kuten ihon- ja parranhoitotuotteita sekä tuoksuja, Byskata jatkaa.

Emotion Skanssissa työskentelee yhteensä 5 palvelevaa kauneuden ja hyvinvoinnin ammattilaista. Myymälä palvelee kauppakeskus Skanssin ensimmäisessä kerroksessa maanantaista perjantaihin klo 10-21 ja lauantaina sekä sunnuntaina klo 10-19.

Emotion on henkilökohtaista palvelua tarjoava kauneuden erikoisliike, joka tarjoaa kansainvälisiä huippubrändejä, aistikkaita tuoksuja sekä korkeatasoisia kampaamotuotteita. Turun Osuuskaupan Emotion-myymälät sijaitsevat Kauppakeskus Myllyssä ja Kauppakeskus Skanssissa.

 

Lisätietoja:
Turun Osuuskauppa, Sokos-johtaja Sanna-Liisa Byskata, puh. 010 764 4951

 

Turun Osuuskaupan tammi–kesäkuun veroton vähittäismyynti oli 355,9 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua 10 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna.

– Myynti kasvoi vuoden ensimmäisellä puoliskolla kaikilla toimialoillamme. Koronarajoitusten poistuminen, ihmisten vapaampi liikkuminen ja lisääntynyt matkailu sekä lukuisat tapahtumat vauhdittivat erityisesti matkailu- ja ravitsemiskauppaa, joka on viimeisen kahden vuoden aikana kärsinyt merkittävästi koronarajoituksista ja sulkutoimista. Matkailu- ja ravitsemiskauppa ylsi 79 prosentin myynnin kasvuun tammi-kesäkuussa ja on pian lähes vuoden 2019 myynnin tasolla. Yhtä lailla liikennemyymälä- ja polttonestekaupan myynti kasvoi yli 30 prosenttia. Kokonaisuudessaan Turun Osuuskaupan kymmenen prosentin myynnin kasvu on hieno saavutus, Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Antti Heikkinen toteaa.

Myynti toimialoittain

Veroton vähittäismyynti 1-6/2022 M€ 1-6/2021 M€ Ero edv. %
Turun Osuuskauppa 355,9 322,5 +10%
Marketkauppa 274,2 263,0 +4%
Tavaratalo- ja erikoisliikekauppa 7,2 6,2 +17%
Matkailu- ja ravitsemiskauppa 17,6 9,8 +79%
Liikennemyymälä- ja polttonestekauppa  

56,9

43,5 +31%

Marketkaupan myynnin kehitys jatkui maltillisena vuoden ensimmäisellä puoliskolla ja edellisvuoteen verrattuna myynti kasvoi 4 prosenttia ollen 274,2 miljoonaa euroa (edv. 263,0 M€). Turun Osuuskaupan ruoan verkkokauppa on kasvanut yli 10 prosenttia ensimmäisellä vuosipuoliskolla. Ruokakorin pysyvä edullisuus, verkkokauppa sekä palveluiden ja verkoston jatkuva kehittäminen pitivät marketkaupan myynnin kehitystä vauhdissa.

Tavaratalo- ja erikoisliikekauppa elpyi ja myynti kasvoi edellisvuodesta. Tammi-kesäkuussa tavaratalo- ja erikoisliikekaupan myynti oli 7,2 miljoonaa euroa (edv. 6,2 M€).  Koronarajoitusten poistuttua ihmiset palasivat työpaikoilleen ja loppukevät sekä alkukesä olivat erilaisten juhlien aikaa. Vaatevaraston ja kosmetiikan tuotteiden päivittäminen vauhdittivat tavaratalokaupan myyntiä. Wiklundin uudistustyöt ja toriremontti hillitsivät kuitenkin edelleen kasvua. Sokoksen uudistustyöt ja torin kannen valmistuminen ovat loppusuoralla ja asiakasvirtojen odotetaan normalisoituvan keskustassa loppuvuotta kohden.

Matkailu- ja ravitsemiskaupan myynti kasvoi Turun Osuuskaupan toimialoista voimakkaimmin. Alkuvuoden myynti oli 17,6 miljoonaa euroa (edv. 9,8 M€) ja se kasvoi edellisvuodesta 79 prosenttia. Koronarajoitusten purkaminen, ihmisten vapaampi liikkuminen sekä kesätapahtumat ovat vaikuttaneet myynnin hyvään kehitykseen sekä alueen majoituskysyntään. Hotellien käyttöaste oli jo alkukesästä erittäin hyvä ja nyt heinäkuussa hotellit ovat lähes täynnä.

Liikenne- ja polttonestekaupassa myynti kasvoi edellisvuoteen verrattuna 31 prosenttia. Myynti oli 56,9 miljoonaa euroa (edv. 43,5 M€). Myynnin kasvuun vaikuttivat paitsi lieventyneet koronarajoitukset ja ihmisten liikkumisen lisääntyminen, myös polttonesteiden maailmanmarkkinahinnan nousu.

 

Lisätietoja:
Turun Osuuskauppa, toimitusjohtaja Antti Heikkinen, puh. 010 764 4003

Turussa sijaitsevalla ABC Koulukadulla on maanantaina 20.6. sekoittunut tankkausvirheen vuoksi bensiiniä dieseliin. Dieseliä aamupäivällä 20.6.2022 klo 9.00-15.00 tankanneiden asiakkaiden tulee tarkkailla autojaan. Tuotesekoitus saattaa aiheuttaa käyntihäiriöitä erityisesti uudemmissa dieselautoissa. Mikäli auto käyttäytyy normaalista poikkeavalla tavalla, tulee se viedä mahdollisimman pian huoltoon.

Dieselin myynti lopetettiin asemalla heti kun epäilys mahdollisesta tuotesekoittumisesta tuli ilmi. Dieseliä ehti tankata 62 asiakasta. ABC Koulukatu kontaktoi kyseisiä asiakkaita mahdollisuuksien mukaan myös henkilökohtaisesti. ABC Koulukatu korvaa autoihin viallisesta tuotteesta mahdollisesti aiheutuneet vahingot.

ABC Koulukatu on syvästi pahoillaan tapahtuneesta.

Lisätietoja: Rami Kalliomäki, ryhmäpäällikkö, rami.kalliomaki@sok.fi, 010 7645769

Wiklundin uudistukset etenevät.

Wine Bar Axel W on rento eurooppalaishenkinen all day -kortteliravintola, joka avaa ovensa Wiklundin katutasossa 1.6. Elämää täynnä oleva Turun Kauppatorin jatke kutsuu viinille, kahville ja lounaalle. Wiklundin katutasoon avataan samanaikaisesti myös uusi Hesburger.

– Axel W:n sijainti kauppatorin laidalla ja Wiklundin palvelutarjonnan yhteydessä on mitä parhain. Se jatkaa torin leppoisaa tunnelmaa ja toimii houkuttelevana porttina Wiklundille. Ravintolan sisustus on kepeä ja persoonallinen. Tunnelma on sekoitus eurooppalaista kulmaravintolakulttuuria, turkulaisuutta, tuttavallisuutta ja lämmintä persoonallista palvelua, Sokos-johtaja Sanna-Liisa Byskata kuvailee uutta ravintolaa.

Wine Bar Axel W on ennen kaikkea houkutteleva viiniravintola, mutta se tarjoilee juomien ohella myös pientä purtavaa.  Axelin versio suositusta klassikosta, Toast Skagenista, on varma valinta. Voit herkutella myös tapaslajitelmilla sekä ruokaisilla ja herkullisilla salaateilla. Aamu- ja iltapäiväkahvin kaverina maistuu makea croissant. Maanantaista lauantaihin tarjolla on lisäksi nopea salaattilounas.

Turun Osuuskauppa on vahvasti mukana Turun keskustan elinvoimaisuuden ja vetovoiman kehittämisessä ja vahvistamisessa. Wiklundin uudistus on osa tätä tärkeää kehitystyötä.

– Wiklund-keskusta on uudistettu runsaasti viime vuosien aikana. Saman katon alle on avattu uusittu Original Sokos Hotel Wiklund ja useita ravintoloita. Sokoksen uudistustyöt ovat viittä vaille valmiit ja S-market Wiklund Herkun uudistaminen on käynnissä. Nyt juhlistamme Wine Bar Axel W:n ja Hesburgerin avausta Wiklundin katutasossa. Kumpaankin ravintolaan tulee myös terassit, jotka avataan heti katutöiden valmistuttua. Wiklund-keskukseen viimeisen kolmen vuoden aikana tehdyt investoinnit kohoavat nyt yhteensä noin 35 miljoonaan euroon, Byskata toteaa.

Wine Bar Axel W ja Hesburger työllistävät yhteensä sesongista riippuen noin 35 palvelualan ammattilaista.

Wiklundin katon alla palvelee jatkossa viisi ravintolaa – italiaistyyppinen Trattoria ja sen pikkuveli Trattoria Bar, Coffee House, kaupunkilaisten oma kattobaari Walo Rooftop Bar sekä nyt uusimpina tulokkaina Wine Bar Axel W sekä Hesburger.

Lisätietoja:
Turun Osuuskauppa, Sokos-johtaja Sanna-Liisa Byskata, puh. 010 764 4951

 

Ruoan verkkokaupan kysyntä on ollut vahvassa kasvussa pian jo kahden vuoden ajan. Turun Osuuskaupan alueella ruoan verkkokauppaa on kehitetty voimakkaasti muun muassa noutopisteverkostoa laajentamalla. Samalla asiakkaiden käyttöön on tuotu uusi ruoan verkkokauppa S-kaupat.fi, joka helpottaa entisestään ruoan ostamista verkosta.

 

Turun Osuuskaupassa ruoan verkkokaupan myynti kasvoi yli 20 prosenttia edellisvuodesta ja tilausmäärät ovat edelleen kasvussa.

– Koronapandemia on saanut asiakkaat laajamittaisemmin testaamaan verkkokauppaa osana arkeaan. Nyt monista kokeilijoista on tullut palvelun vakikäyttäjiä ja käyttäjämäärät kasvavat koko ajan, kertoo verkkokaupasta vastaava Prisma-johtaja Ville Ämmälä Turun Osuuskaupasta.

Ruoan verkkokaupan voimakasta kasvua ovat vauhdittaneet kapasiteetin lisääminen ja uusi ruoan verkkokauppa S-kaupat.fi. Yhdessä asiakkaiden kanssa kehitetty palvelu on korvannut aiemmin käytössä olleen Foodie.fi-verkkokaupan kokonaan. S-kaupat.fi kattaa jo 17 myymälää Turun Osuuskaupan alueella sekä etänoutopisteet Manhattanilla, Auranlaaksossa, Paraisilla ja Kupittaalla. Mukana on neljä Prismaa sekä useita S-marketteja. Saleista mukana on Sale Rymättylä.

– S-kaupat.fi-palvelua kehitetään täysin asiakkaiden kokemusten ja tarpeiden pohjalta. Asiakkaita ilahduttavia ominaisuuksia lisätään mukaan säännöllisesti. Erityisesti säännöllistä ruoan verkko-ostamista tukevat jo muun muassa omien suosikkituotteiden listaaminen, vanhojen ostoslistojen hyödyntäminen ja toimitusajan varaaminen valmiiksi jopa 30 päivän päähän, sanoo Ämmälä.

 

Noutopisteeseen tai kotiin tuotuna

Asiakas voi noutaa verkkokaupassa tehdyt ostokset valmiiksi kerättyinä kätevästi noutopisteen lokerikosta tai miehitetystä noutopisteestä. Osa myymälöistä toimittaa tuotteet myös kotiinkuljetuksena suoraan kotiovelle.

– Haluamme, että ruoan verkkokauppa on mahdollisimman monen asiakasomistajamme tavoitettavissa joko kotiinkuljetuksella tai niin, että noutopiste on luontevasti asiakkaan omien kulkujen varrella koko alueellamme.

Ruokaostoksia pakkaavat keräilijät saavat hyvää asiakaspalautetta. Asiakkaat arvostavat esimerkiksi sitä, että he voivat viestiä tilauksen yhteydessä keräilijälle toiveita mahdollisista korvaavista tuotteista tai tilata yksittäisiä hedelmiä ja vihanneksia isojen valmispakkausten sijaan.

 

Edullinen kokonaishinta ratkaisee myös verkko-ostoksilla

S-kaupat.fi:ssä tuotteiden hinnat ja valikoima ovat samat kuin kivijalkamyymälöissä ja päälle tulee vain toimituskulu.

– Uskomme siihen, että edullinen kokonaishinta Bonusten kera ratkaisee. Meille on tärkeää olla asiakasomistajan ykkösvalinta sekä kivijalassa että verkkokaupassa. Prisma on edullisin vaihtoehto myös verkko-ostoksilla laajimmalla valikoimallaan.

Ruoan verkkokaupassa keskiostos on suurempi kuin kivijalkamyymälässä, ja suurin osa asiakkaista ostaa kerralla enemmän tuotteita kuin kivijalkakaupassa asioidessaan. Usein asiakkaat ostavat esimerkiksi viikon ruoat yhdellä kertaa.

 

Tutut tuotteet suosituimpia

Turun Osuuskaupan myyntidata paljastaa, että ruoan verkkokaupasta ostetaan eniten kivijalasta tuttuja tuotteita. Viisi myydyintä tuotetta ovat jauheliha, banaani, laktoositon kevytmaitojuoma, kaurajuoma ja tomaatti. S-kaupat.fi:n tyypillisin asiakas on perheellinen, noin 40-vuotias nainen, joka suosii nopeaa ja terveellistä arkiruokaa ja käyttää viikonloppuisin enemmän aikaa kokkailuun. Eniten kasvua on ollut yli 65-vuotiaissa asiakkaissa.

S-kaupat.fi kokoaa alleen kaikki S-ryhmän yli 1000 päivittäistavarakaupan toimipaikkaa, joista tällä hetkellä yli 200 tarjoaa ruoan verkkokaupan palveluita. S-kaupat.fi-palveluun voi tutustua osoitteessa www.s-kaupat.fi tai S-kaupat-sovelluksen voi ladata älypuhelimeen omasta sovelluskaupasta.

 

Lisätietoja: Prisma-johtaja Ville Ämmälä puh. 010 76 44052

 

Turun keskustassa kauppatorin laidalla sijaitsevan Wiklundin uudistukset jatkuvat. Katutasoon avataan kesäksi kaksi uutta ravintolaa – eurooppalaishenkinen all day -kortteliravintola Wine Bar Axel W sekä Hesburger. Jatkossa Wiklundin katon alla palvelee viisi erilaista ravintolaa.

– Olemme vahvasti mukana Turun keskustan kehittämisessä ja rakennamme Wiklundista uudistuvan keskustan suunnannäyttäjää. Wiklundin uudistamisen ensimmäisessä vaiheessa toimme kaupunkiin uuden hotellin, Original Sokos Hotel Wiklundin sekä sen yhteydessä olevat ravintolat ja kokoustilat. Parhaillaan uudistukset jatkuvat Sokoksen ja kahden uuden ravintolan parissa. Uudistukset tietävät paitsi parempia palveluja keskusta-alueelle myös uusia työpaikkoja. Wine Bar Axel W ja Hesburger työllistävät keväästä alkaen yhteensä noin 40 palvelualan ammattilaista. Rekrytoinnit käynnistyvät lähipäivinä, kertoo toimialajohtaja Mikko Eskelinen Turun Osuuskaupasta.

Axel W on tyylikäs ja rento eurooppalaishenkinen all day -kortteliravintola. Elämää täynnä oleva Turun Kauppatorin jatke, joka kutsuu viinille, kahville ja lounaalle.
– Axel W:n sijainti kauppatorin laidalla ja Wiklundin palvelutarjonnan yhteydessä on mitä parhain. Se jatkaa torin leppoisaa tunnelmaa ja toimii houkuttelevana porttina Wiklundille. Ravintolan sisustus on kepeä ja persoonallinen. Tunnelma on sekoitus eurooppalaista kulmaravintolakulttuuria, turkulaisuutta, tuttavallisuutta ja lämmintä persoonallista palvelua, Sokos-johtaja Sanna-Liisa Byskata kuvailee uutta ravintolaa.

– Olemme innoissamme siitä, että Hesburger tekee nyt näyttävän comebackin Kauppatorille yhteistyökumppanimme TOK:n toimesta. Uusi kauppatori tulee olemaan todella upea kaupunkilaisten kohtaamispaikka ja uusi liikepaikka torille avautuvine terasseineen on todella erinomainen sijainniltaan, Hesburgerin varatoimitusjohtaja Jari Vuoti kommentoi.

Wiklundin katon alla palvelee jatkossa viisi ravintolaa, kun italiaistyyppinen Trattoria ja sen pikkuveli Trattoria Bar, Coffee House sekä kaupunkilaisten oma kattobaari Walo Rooftop Bar saavat seurakseen Wine Bar Axel W:n sekä Hesburgerin.

Wiklundilla on parhaillaan käynnissä myös Sokoksen uudistustyöt, jotka valmistuvat toukokuun aikana. Lisäksi S-market Wiklund Herkun uudistukset käynnistyvät kesän kynnyksellä.

Lisätietoja:
Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, puh. 010 764 5007
Turun Osuuskauppa, Sokos-johtaja Sanna-Liisa Byskata, puh. 010 764 4951
Hesburger, varatoimitusjohtaja Jari Vuoti, puh. 040 048 2352

Uusi S-market Auranlaakso avataan torstaina 3.2.2022 klo 10. Vuorokauden ympäri palveleva kauppa yllättää monipuolisuudellaan ja palvelukirjollaan. Kauppa on myös erityisen ympäristöystävällinen, sillä se on pian lämmityksen ja sähkön osalta täysin hiilineutraali.

– Uusi, edullisen hintatason tarjoava ja ympärivuorokauden palveleva S-market ruoan verkkokaupan noutopisteineen tuo vaihtoehtoja ja väljyyttä asiointiin. Kaiken kruunaavat herkullinen valikoima ja houkuttelevat palvelut: paikan päällä valmistetut Itsudemon sushit, Picadelin salaattibaari, Mehustamon tuoremehupuristimen raikkaat mehut ja buffetista löytyvät siivet Siipiweikkojen kastikkeella. Palvelevalta ja herkulliselta ruokatorilta saa mukaansa muun muassa Perniön Kebabin tuotteita. S-marketin yhteydessä löytyy myös Laakson kuppila, joka tarjoilee lounasta maanantaista lauantaihin, kenttäpäällikkö Olli Saarinen Turun Osuuskaupasta kertoo S-marketin palveluista.

Kaikkinensa S-market Auranlaakson valikoimissa on yhteensä lähes 10 000 tuotetta. Lisäksi asiakkaan ulottuvilla on Prisman ruoan verkkokaupan valikoimat, sillä S-market Auranlaakson pihalta löytyy myös Prisman ruoan verkkokaupan noutopiste. S-marketissa on lisäksi Postin, Pakettipisteen, Budbeen sekä apteekin noutolokerikot.

Palvelutarjontaa täydentävät S-marketin kanssa samalta pihalta löytyvät kattavat ABC:n palvelut. Kauppareissun lomassa auton voi tankata tai laittaa latautumaan ABC-latauspisteeseen. Nurkan takana on myös ABC Carwash, jonka pesuhalleissa puhdistuvat myös korkeat autot. Asiointia helpottaa ja nopeuttaa monipuolinen ABC-mobiili, joka kannattaa ladata omaan puhelimeen.

Modernin ja viihtyisän ostosympäristön lisäksi energiatehokkuus on ollut tärkeä perusta uuden myymälän suunnittelussa. Turun Osuuskauppa on sitoutunut kehittämään toimintansa ympäristövaikutuksia ja on mukana koko S-ryhmän tavoitteessa olla hiilinegatiivinen vuoteen 2025 mennessä. Hiilijalanjäljen ja kulutuksen pienentämiseksi energianhankintaa ja -käyttöä on optimoitu myös S-market Auranlaaksossa, jossa kaikki kylmäkalusteet ovat ovellisia ja valaistus hoituu ledeillä. Lisäksi kiinteistön lämmitysmuoto muutettaan kevään aikana öljylämmityksestä ympäristöä kuormittamattomaan ilma-vesilämpöpumppuun. Tämän jälkeen S-market Auranlaakso on lämmityksen ja sähkön osalta 100 prosenttisesti hiilineutraali.

S-market Auranlaakso työllistää 26 henkilöä. Marketpäällikkönä toimii Laura Isaksson.
– Koko S-marketin työporukalla on ollut mahtava tsemppi päällä koko valmistelujen ajan. Nyt kauppa ja koko henkilökunta ovat valmiina ottamaan asiakkaat vastaan. Tervetuloa uuteen, palvelevaan kauppaan, marketpäällikkö Laura Isaksson toivottaa.

Lisätietoja:
Turun Osuuskauppa, kenttäpäällikkö Olli Saarinen, puh. 010 764 4059
Turun Osuuskauppa, marketpäällikkö Laura Isaksson, puh. 010 764 3280

Pidä huolta -hyväntekeväisyyshaasteella kerättiin 1 027 156 euroa nuorten auttamiseen ja tukemiseen. Kampanjan tuotto tullaan käyttämään lyhentämättömänä nuorille kriisiapua tarjoavaan Sekasin-chattiin ja nuorten mielenterveystaitojen vahvistamiseen. 

MIELI ry:n ja Toivon Kärki ry:n yhteisen Pidä huolta -hyväntekeväisyyshaasteen avulla kerättiin rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. Turun Osuuskauppa osallistui kampanjaan yhteensä 10 000 euron lahjoituksella osana LähiTapiolan ja S-ryhmän yhteistä puolen miljoonan euron tukea.

Turun Osuuskaupan alueella asuu yli 75 000 alle 20-vuotiasta lasta ja nuorta. Nuorten hätä on näkynyt erityisesti matalan kynnyksen kriisipalveluissa. Keräyksen lahjoitukset ohjataan MIELI ry:n valtakunnallisesti toimivaan Sekasin-chattiin, jonka toimintaa voidaan lahjoitusten myötä laajentaa. Akuutin tuen lisäksi voidaan tehdä nuorten mielenterveyttä vahvistavaa työtä ennaltaehkäisevästi sekä lisätä myös aikuisten osaamista tukea nuorten mielenterveyttä päivittäin.

”Kampanjan huikea tulos kertoo mielestäni ennen kaikkea siitä, kuinka laajasti yhteiskunnassa ja lahjoittajien keskuudessa on nyt tunnistettu nuorten ahdinko: Pidä huolta -kampanja haastaa myös julkisen puolen kantamaan vahvemmin vastuuta nuorista, kommentoi MIELI ry:n toiminnanjohtaja Sari Aalto-Matturi.

”Keräys osoittaa, että Suomessa osataan lyödä hynttyyt yhteen eri tahojen kesken, kun asia koetaan tärkeäksi. Nuoret tarvitsevat apua ja myönteisiä signaaleja ehkä enemmän kuin koskaan ja tämä korostuu erityisesti kasvukeskuksissa sekä opiskelijapaikkakunnilla. Meillä suurilla työnantajayrityksillä on korona-ajassa vastuumme myös nuorten hyvinvoinnista. Turvaamalla matalan kynnyksen avunsaannin Varsinais-Suomen alueen nuoret saavat keinoja kohti parempaa oloa. Turun Osuuskaupan toimipaikat ovat olleet sydämellä mukana viemässä Pidä huolta -viestiä eteenpäin”, sanoo viestintä- ja markkinointijohtaja Minna Karhu Turun Osuuskaupasta.

Kampanjan tuotto ohjataan käytännössä näin:


Sekasin-chat

 

Nuorten mielenterveyttä vahvistava työ:


pidahuolta.fi #pidähuolta #pidahuolta

Lisätiedot:
Minna Karhu, viestintä- ja markkinointijohtaja, Turun Osuuskauppa, 010 764 4013

 

Sekasin-chat
Sekasin-chat on valtakunnallinen laajasti avoinna oleva (ma-pe 9-24, la-su 15-24) 12-29 -vuotiaille tarkoitettu keskustelupalvelu, joka tukee mielen hyvinvointia ja mielenterveyden ongelmista selviytymistä. Palvelu on ilmainen, anonyymi ja luottamuksellinen. Diagnooseja tai lähetteitä ei tarvita – nuoren oma arvio avun tarpeesta riittää. Sekasin-chattia koordinoi Sekasin Kollektiivi, joka on lukuisten toimijoiden yhteenliittymä, jonka yhteinen missio on, ettei kukaan nuori jää pahan olonsa kanssa yksin. Tuemme nuoria verkossa eri tavoin, kehitämme jatkuvasti olemassa olevia tukimuotoja ja kokeilemme uusia. Kohtaamme nuoria Sekasin-chatissa, ryhmä-chatissa ja Discord-yhteisössä. Toiminnassa on mukana sosiaali-, terveys- ja nuorisoalan ammattilaisten lisäksi suuri joukko vapaaehtoistoimijoita. Sekasin Kollektiivin koordinaatiosta vastaa MIELI Suomen Mielenterveys ry, Suomen Punainen Risti, Setlementtiliitto sekä SOS-Lapsikylä. 
www.sekasin.fi

Pidä huolta -hyväntekeväisyyshaaste

– Pidä huolta -hyväntekeväisyyshaaste on ennennäkemätön artistien, yksityishenkilöiden ja yritysten yhteistyöhanke. Tavoitteena on auttaa nuorten akuuttia mielenterveystyötä.

– Hyväntekeväisyyshaasteen keskiössä on edesmenneen Pave Maijasen ikonisesta Pidä huolta -kappaleesta toteutettu uusi versio. Mukana kappaleessa on yli 70 suomalaista artistia

– Hankkeen taustalla ovat Toivon Kärki ry:n ja MIELI Suomen Mielenterveys ry. S-ryhmä ja LähiTapiola ovat hyväntekeväisyyshaasteen yhteistyökumppanit ja lahjoittavat kampanjan alkupääomaksi 500 000 euroa.

Sale Aurakadun avajaisia vietetään torstaina 20.1.2022 klo 10 alkaen. Keskellä kaupunkia sijaitseva Sale tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman, runsaasti take away -tuotteita ja laajat aukioloajat.

– Uusi Sale kauppatorin kupeessa palvelee niin lähialueen asukkaita, Turun keskustassa työskenteleviä ja asioivia kuin satunnaisia ohikulkijoitakin. Haluamme vastata laajan asiakaskunnan tarpeisiin ja tarjota mahdollisimman monipuolisen valikoiman. Se sisältää peruselintarvikkeiden lisäksi muun muassa runsaasti take away -tuotteita, jotka on helppo napata mukaan. Lounasasiakkaita ja pientä purtavaa kaipaavia ilahduttavat muun muassa Kulman Keittiön valmissalaatit. Aloitamme lähiaikoina yhteistyön myös Fafa´s KOP-kolmion kanssa. Lisäksi paistopisteessä on tarjolla sekä suolaisia että makeita herkkuja. Meiltä on kätevää hakea lounasta vaikka kesken työpäivän, kertoo kenttäpäällikkö Mika Aaltonen Turun Osuuskaupasta.

Sale Aurakatu on Turun Osuuskaupan 27. Sale-myymälä ja toinen uuden, raikkaan ilmeen mukainen Sale. Energiaa ja ympäristöä säästävän myymälän pinta-ala on 280 m2.  Kaikki myymälän kylmälaitteet ovat ovellisia ja valaistuksessa on käytetty sähköä säästäviä LED-valaisimia.

Sujuvan asioinnin helpottamiseksi myymälässä on myös kaksi itsepalvelukassaa sekä laajat aukioloajat. Sale palvelee joka päivä klo 6-24.

Sale Aurakadun tiimissä työskentelee 8 henkilöä. Myymäläpäällikkönä toimii Nina Rekola.

 

Lisätietoja:
Turun Osuuskauppa, kenttäpäällikkö Mika Aaltonen, puh. 010 764 4063

Turun kauppatorin kupeeseen vuonna 1963 avattu Wiklund on yksi turkulaisista ikoneista. Tänä päivänä Wiklund-keskus on elämisen keskus, joka uudistuu Turun keskustan kanssa yhtä matkaa. Seuraavaksi vuorossa on Sokos Wiklundin uudistus.

– Sokos Wiklund sijaitsee Turun paraatipaikalla. Haluamme osaltamme olla kehittämässä elinvoimaista keskustaa varmistamalla turkulaisille ja vieraillemme monipuolisen tarjonnan ja erinomaisen palvelun. Kulutuskäyttäytymisessä korostuvat yhä voimakkaammin yksilöllisyys, vastuullisuus sekä erilaiset kuluttamisen tavat. Sen vuoksi haluamme luoda asiakkaillemme monikanavaisen ja saumattoman asiakaskokemuksen myös kivijalan ja verkkokaupan välillä. Kevään kuluessa tuomme katutasoon palvelevan verkkokaupan noutopisteen, jossa asiakas voi halutessaan vaikkapa sovittaa verkosta tilaamansa tuotteet saman tien, palauttaa tuotteita tai tehdä lisätilauksia, Sokos-johtaja Sanna-Liisa Byskata toteaa.

Muodin ja kauneuden valikoimat tuodaan uudistustöiden myötä entistä houkuttelevammin esille ja brändivalikoima pidetään kirkkaana. Tammi- ja huhtikuun aikana osastot vaihtavat Sokoksella paikkaansa ja pintoja uudistetaan. Tavoitteena on tuoda muutoksilla selkeyttä ja helppoutta asiointiin. Suurin muutos tapahtuu Sokos Wiklundin katutasossa, jossa koko kauneuden ja kosmetiikan osasto siirretään Sokoksen torin puoleiseen osaan. Samassa yhteydessä naisten pukeutuminen saa uuden paikan Brahenpihan puoleisesta osasta hissilinjan toiselta puolelta. Myös miesten muodin ja kenkien osastolla tehdään pieniä viilauksia entistä sujuvamman asioinnin eteen. Sokoksen uudistustyöt valmistuvat toukokuun aikana.

Wiklundin S-Pankin asiakaspalvelupiste uudistuu myös tammi-helmikuun aikana ja asiakaspalvelupiste on suljettuna 10.1.2022 alkaen.

S-market Wiklund Herkun uudistustyöt alkavat pikkuhiljaa ensimmäisen vuosipuoliskon aikana. Uudistuksen myötä kauppa saa uuden nykyaikaisen ilmeen ja noin 1400 neliötä lisää tilaa herkullisille valikoimille. S-marketin osalta uudistustyöt ovat valmiina vuoden loppupuolella.

Uudistusten yhteydessä Wiklund saa myös kaksi yhdyskäytävää Toriparkista. Toinen yhdyskäytävä vie suoraan parkkihallista S-marketiin ja toinen näköalahissillä Original Sokos Hotel Wiklundille ja sen yhteydessä toimiviin ravintoloihin sekä Sokos Wiklundille. Yhdyskäytävien rakennustyöt ovat parhaillaan käynnissä.

Wiklund-keskus palvelee normaalisti uudistustöiden aikana.

Lisätietoja:
Turun Osuuskauppa, Sokos-johtaja Sanna-Liisa Byskata, puh. 010 764 4951