Rosso-ravintolat kutsuivat suomalaislapset tammi-helmikuussa 2013 järjestettyyn lasten jälkiruoka-annoksen suunnittelukilpailuun. Vastauksia ja jälkiruokatoiveita saapui n. 700 ympäri Suomea. Ehdotuksissa korostuivat annoksen herkullisuus ja hauska ulkonäkö. Valtakunnalliseksi voittaja-annokseksi valittiin turkulaisen Hilkka Lappalaisen Ohukaisunelma. Annos ilmestyy Rosso-ravintoloiden lasten ruokalistalle syyskuussa viikolla 38.
”Annoskisa on erinomainen ja hauska tapa selvittää tärkeän kohderyhmämme toiveita. Jälkiruoka valikoitui kisan aiheeksi lasten toiveesta. Se kertoo siitä, että perheissä on terveellisen ruoan ohella myös joskus lupa herkutella”, kertoo Rosso Brand Manager Merja Helistö. ”Jälkiruoka oli kisan aiheena ensimmäistä kertaa. Erityisen mielenkiintoista kisassa oli se, että ehdotuksista suuri osa sisälsi pannukakkuja, ohukaisia ja jäätelöä. Perinteiset jälkiruoat ovat siis edelleen lasten kestosuosikkeja.”
Valtakunnallisen kilpailun voitti Hilkka Lappalainen
Itse Onni Orava noutaa Rosson valtakunnallisen annoskisan voittajan perheineen limusiinilla illalliselle. Lisäksi joka paikkakunnan paras ehdotus palkitaan. Voittaja-annos on syyskuussa viikolla 38 ilmestyvällä Rosso-ravintoloiden lasten ruokalistalla. Rosso-ravintolat järjestävät lapsille ruoka-annoksen suunnittelukilpailun joka toinen vuosi uuden ruokalistan ilmestymisen alla.
Lisätiedot:
Merja Helistö, SOK MaRa -ketjuohjaus, Rosso Brand Manager, puh. 050 388 4289
Saro Engblom, Rossopäällikkö, Rosso Forum Turku, puh. 010 764 5598